25-07-07

Surfen

Gisteren heb ik gesurfd op het net op zoek naar een leuke bestemming voor onze vakantie in september. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar waarschijnlijk wordt het Kreta. Wij zijn geen strandliggers, wel eens een dagje maar zeker geen hele week. Wij proeven graag van de plaatselijke cultuur en huren meestal een auto. Kreta lijkt me dan ook ideaal.
Volgens mensen die er al geweest zijn een heel mooi eiland. Niet te groot, goed te doen om zelf met de auto het eiland te doorkruisen en de bezienswaardigheden te bezoeken. Niet te warm meer in september, hoewel dat natuurlijk geen zekerheid meer is met die klimaatveranderingen van de laatste jaren. Niet te lang vliegen. Lekker Grieks eten en Ouzo. Misschien de sirtaki nog eens dansen. Ja hoor, hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik overtuigd raak dat het Kreta zal worden.
Of toch maar Spanje waar ik mijn geliefde taal nog eens kan spreken? Of het mooie Italiaanse Toscane? Of Turkije? Eerst nog wat surfen denk ik…

Ik wil mee!!! Klinkt allemaal even aanlokkelijk!!
Ik wil mee!!!

Geniet al maar van het surfen...en van het plannen maken!

Groetjes,
Annita

Gepost door: annita | 2007-07-25 om 11.04

Reageren op dit commentaar

Ja, Elly, geniet eerst maar van het surfen op de golven van het internet vooraleer je keuze te maken.
Wij vonden Kreta prachtig en hebben het verkend met een scootertje, je ziet nog zoveel meer dan in de auto, ondertussen genietend van het mooie weer.
Toscane staat bij mij ook heel hoog op mijn verlanglijstje.

Mooie dag!!!
XXX

Gepost door: rikkert | 2007-07-25 om 11.57

Dag Elly,

Een vriendin van mij is juist terug van 2 weken Kreta en ze was zeer enthousiast!Ze hadden een auto gehuurd en vooral het zuiden schijnt nog niet te toeristisch te zijn.
Ikzelf ben al in Toscane geweest,is ook een aanrader(maar wel duur)
Wat betreft je blog van gisteren:ik begrijp je "gemengde " gevoelens.Eigenlijk zou je het liefst "straf" spul krijgen om de kankercellen de baas te blijven maar ik denk dat het belangrijk is naar je lichaam te luisteren en je oncologe zal wel weten wat nu het beste voor je is.
Hopelijk doet ondertussen de aromasin z'n werk.
Probeer vooral te genieten van het zoeken naar een leuke vakantiebestemming.Surfen is ook een beetje reizen!!

Groetjes,
Corina

Gepost door: corina | 2007-07-25 om 12.49

Reageren op dit commentaar

hahaha... Elly, het is inderdaad moeilijk te kiezen uit deze 'allemaal toch' fijne bestemmingen.
Kreta was het eerste land waar ik per vliegtuig naar toe ging en het blijft mijn favoriet. Misschien door de mooie herinneringen die ik er aan heb. De laatste jaren gaan we meestal naar Spanje met de mobilhome. We trekken meestal een gebied door maar dit jaar waren we echt op zoek naar de zon en hebben we in totaal 5300 km afgelegd. Té veel dus om goed te zijn. Daardoor hebben we natuurlijk wel veel meer gezien dan we voorzien hadden en is mijn liefde voor Spanje nog gegroeid.
Ben benieuwd wat jouw keuze uiteindelijk zal zijn. Geniet alvast van het surfen want dat kan ook leuk zijn.
Groetjes

Gepost door: lucretia | 2007-07-25 om 12.59

Reageren op dit commentaar

Wat je ook kiest ... het zal altijd volgens mij altijd een deugddoende, verdiende vakantie worden ! September is dan ook ideaal. Kreta was ook mijn keuze dit jaar zoals je wel weet, maar da's voor volgend jaar heeft G beloofd. Aheum
'K ga ook nog een beetje profiteren van het zonnetje nu en nog eens over het gras coursen. Aline zit deze week aan zee met haar vriendinnetje dus hier is het nu hier stilletjes ... :-(
Knuffel
Ilse

Gepost door: Ilse | 2007-07-25 om 17.56

Reageren op dit commentaar

gevoel een vakantie uitzoeken is al een beetje vakantie op zich. Succes én veel plezier met de zoektocht!

Gepost door: sodade | 2007-07-25 om 18.22

Ik ben al helemaal in vakantiestemming!Vrijdag vertrekken we naar....Belgie!Vorig jaar naar Engeland geweest,maar die reis vond ik veel te lang.Was toen net met de chemo begonnen.Dus deze keer weer Malmedy,we zijn er 2 jaar geleden ook geweest en het is mooi daar!Veel succes bij het uitzoeken van jullie bestemming.Komt vast goed!

Gepost door: mandy | 2007-07-25 om 20.23

griekenland Hoi Ellyken:-)

heerlijk hé zoeken naar de ideale vakantieplek...nog een aanrader Zakyntos , het groene griekse eiland...was ik in september 2002 samen met een vriendin!
dikke kus
chris

Gepost door: chris | 2007-07-25 om 22.40

Reageren op dit commentaar

Hmmm... Kreta of Toscane (Turkije vond ik zelf enkele jaren geleden iets minder fijn, te commercieel aan de bezienswaardigheden denk ik, geen rust gevonden...) en in Spanje is in september de Vuelta bezig, maar dat zou alleen mij interesseren ;-) Prima dat je nu toch kan plannen, nu ja "prima"... je begrjipt me wel hoop ik. Veel groetjes,

Gepost door: An | 2007-07-26 om 12.08

Surfen Ik wist niet dat jij een surf plank had Elly,of vergis ik mij toch,nee nu efkens bij de les blijven Maria.
Wanneer ik gisteren bij je thuis was heb ik wel gezien dat je helemaal bezeten was van het zoeken naar de geschikte bestemming,ik hoop dat het allemaal lukt.
Wij weten best dat jij een reis microbe hebt, maar dat de omstandigheden nu niet optimaal zijn,dus korte reizen zijn nu meer iets voor jullie he,
Groetjes voor jullie!

Gepost door: ma | 2007-07-26 om 14.39

Reageren op dit commentaar

weer even moeten bijlezen kreta is zeer mooi hoor

Gepost door: frank | 2007-07-26 om 20.43

Lieve Elly,
Al kreeg je maandag niet het nieuws dat je hoopte,toch heb je positieve vooruitzichten. Kreta hebben we nog niet bezocht, wel het Griekse vasteland en enkele eilanden. 't Was allemaal de moeite waard: genieten van de natuur de cultuur, het mooie weer.... . Enkele jaren geleden bezochten we Toscane: heel anders dan Griekenland, maar zeker een aanrader als je op zoek bent naar een mooie, aparte natuur, cultuur en rust. geniet nu maar van het zoeken naar de geschikte lokatie.
Alvast heel veel groetjes,
Jeanne en Reinhard

Gepost door: jeanne | 2007-07-26 om 23.50

Reageren op dit commentaar

lotgenoot diane hoi elly vandaag voor het eerst gezien en al veel van je gehoord ik wens je veel moed en kracht door meiske als het moeilijk wordt en je wilt wat praten ik heb een luisterend hoor en samen lukt het ons wel

groetjes diane

Gepost door: diane | 2007-07-28 om 00.55

darpe diem in kreta Beste Elly,
ik ging op huwelijksreis in kreta, nu bijna 10 jaar geleden. Het is er prachtig : de san maria kloof met op het einde de oceaan, de kust, de kleine dorpen in de bergen waar de ezels nog baas zijn, het lekkere eten, het warme weer, de vissersbootjes... Het leven lijkt er zoveel eenvoudiger dan het onze.. Alles gaat zijn gangetje, maar toch lijkt de tijd daar wat meer stil te staan. Rethmynon is een prachtig vissersdorpje met gezellige restaurantjes en vol vriendelijke mensen.

Geniet ervan en kom op krachten !

Een van je vele lotgenoten